Fint med oversiktlige nettsider

Det er utrolig greit med nettsider som er bygget opp på en oversiktlig og grei måte. Ser man på for.eks. Lonespeidernes nettsider så ser man at de har en grei førsteside. Så er det lett å finne ut hvordan de kan kontaktes, via ”Våre kontaktdetaljer”. Dette er noe som man ser at mange mindre selskaper, som Lonespeiderne og små enkeltmannsforetak, er flinke til. For dem er det viktig å kunne sikre at det er enkelt å komme i kontakt med dem.

 

Merkelig nok er det ikke så enkelt når firmaet er større. Da ser man ofte at kontaktinformasjonen er mer skjult. Det er mer fokus på at man skal prøve å finne svar selv eller at man skal finne ”rett avdeling” å kontakte. Dette er på en måte forståelig. Tross alt så er det mange som jobber i et stort selskap. Så det er viktig å skulle sende informasjonen videre til akkurat den rette avdelingen. Det er også viktig at man ikke kaster bort de ansattes tid. En del svar kan man finne på egen hånd. Når alt det er sagt, man føler seg ikke så veldig velkommen som kunde når man må lete igjennom en hel nettside for å finne kontaktinformasjon. Så en mellomting hadde vært greit.

Leave a Reply

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>